הקורס המקוון "מורה דיגיטלי" – מיועד למורים ומרצים

קורס מקוון "להיות מורה דיגיטלי" – לפתח קורס מקוון מ א' ועד ת'

כללי

לאחר שנים בהן ניהלתי את מרכז התקשורת במכון מופ"ת החלטתי לעשות תואר שני ב"טכנולוגיה בלמידה". ככל שעסקתי יותר שנים בתחום כך התברר לי הפער הגדול בין הטכנולוגיה והכלים, החלומות, התובנות הפדגוגיות החדשות לבין מה שקורה בפועל.
הסיפור התעצם עם אירוע הקורונה. מורים רבים התחילו ללמד בזום במשך שעות רבות – מה שהתיש את הלומדים ואף את המורים אשר נותרו תשושים אחרי יום שלם מול המחשב. למה בעצם? למה לקחת את כל החסרונות של המדיום הפרונטלי ולהעבירם למדיום הדיגיטלי מצד אחד, ומן הצד השני "לבזבז" את כל מה שהטכנולוגיה יכולה להציע?

התוצאות לא אחרו לבוא, רבים "הספידו" את הלמידה המקוונת – ומבחינתם, בצדק רב.  למה הדבר דומה? להמצאת המברגה החשמלית בתנאי אחד – שישתמשו בה לנעיצת מסמרים. ההתעלמות מהמדיום הא-סינכרוני, חוסר המיומנות בפיתוח תכנים דיגיטליים, חוסר המיומנות בהבניית סביבה חברתית דיגיטלית הם הגורם העיקרי לניצול כה נמוך של התשתיות הטכנולוגיות הקיימות.

את הקורס "מורה דיגיטלי" פיתחתי כדי להציע בשורה חדשה – לרכוש מיומנות פרקטית אשר מבוססת על הקמת קורס מקוון בפועל מ א' ועד ת' – כפי שמקובל ללמוד היום בעולם ההייטק כדוגמת אתר UDEMY.

הכשרת המורים נדרשת כיום למיומנות הוראה ברשת אשר נחלקת לשני רובדים עיקריים:

  1. תכנון למידה ברשת המבוססת על עקרונות תיאורטיים אשר מושתתים על מחקרים ומודלים פדגוגיים.
  2. מיומנות בפיתוח מעשי של קורס בהיבטים של הפקת התכנים וניהול הקורס/השיעורים בפלטפורמת LMS.

קורס מקוון איכותי ומלוטש מבוסס על שני רובדים אלו כאשר הם משולבים יחד לכדי תוצר איכותי. רשת האינטרנט מציעה כיום קורסים בהיקפים גדולים (MOOCS), אך לאחרונה (בעיקר לאחר אירוע הקורונה) עולה כי גם על המורה הבודד לרכוש את המיומנויות המעשיות והפדגוגיות הנדרשות לפתוח קורס מקוון ברשת.  הכלים זמינים למורה ברשת האינטרנט, על ידי משרד החינוך ובתי הספר (כלים כמו MOODLE ועוד) ועל ידנו.

 

"טעימה מהקורס"

לצפייה בדגימה מהקורס לחצו כאן

בקורס המלא כל הפרקים זמינים ולמשתתפים יש הרשאת פתיחת קורס במערכת.

 

 

 

הקורס "מורה דיגיטלי" – ההזדמנות שלכם לרכוש את הידע ולפתח קורס בעצמכם

הקורס פותח ע"י אילן בן שמעון – מומחה בניהול טכנולוגיות בתחום הלמידה המקוונת, בעל ניסיון של 20 שנה כמנהל מרכז התקשורת של מכון מופ"ת, סמנכ"ל מערכות המידע של המכללה למנהל ומוסמך בתואר MA  בתחום טכנולוגיות בלמידה מטעם אוניברסיטת תל אביב.

למי מיועד הקורס – למי שמעוניין לרכוש מיומנות בפיתוח קורס מקוון אשר מבוסס על למידה א-סינכרונית וסינכרונית.

תנאי קדם – שליטה בסביבת האופיס והאינטרנט.

משך הקורס – 14 שיעורים בהיקף של שעה וחצי, כל שיעור נפתח ללומד מידי שבוע. הקורס נותן מענה מושלם ומקיף למכלול הנושאים הנדרשים למורה על מנת ללמד ברשת. בקורס מרכיב תיאורטי של ששה שיעורים ועוד מרכיב מעשי של שמונה שיעורים.

הפרק התיאורטי עוסק בתיאוריות הלמידה, מיומנויות וחדשנות, שיטות לתכנון קורס מקוון תוך הגדרת יעדים ומיומנויות ועוד. בכל שיעור קדימון המתאר את הנושאים, הרצאות בוידאו, פודקאסטים, טקסטים ושאלוני "בחן את עצמך".
הפרק המעשי כל משתתף מקים קורס וירטואלי על גבי הפלטפורמה תוך שהוא מתנסה ב: תכנון הקורס, פיתוח שיעור מלא הכולל: צילום וידאו, פודקאסט, הטמעת טקסט, שאלון/בוחן ומיומנות בניהול מעקב ובקרה של תהליך הלמידה.
תוצר הלמידה – קורס מקוון אשר המשתתף פיתח באופן עצמאי על בסיס הכלים התיאורטיים וההתנסות המעשית.

הישגים – עם מילוי המשימות בקורס מקבל הלומד "תעודות הישג" (Badge), ובסופו מונפקת תעודת גמר לאחר שהשלים את כל תנאי הקורס ועמד בהצלחה בפרק המעשי.

מחיר הקורס – 500 ₪ (מחיר מיוחד לארגונים וקבוצות)

ליצירת קשר: [email protected]

הלומד יקבל גישה לגרסה הדיגיטלית של הספר "מורה דיגיטלי", סביבת תרגול ללא הגבלת שימוש במהלך הקורס, מענה מקוון לשאלות ובעיקר הנאה תוך פיתוח כישורים אישיים בהוראה ברשת.