הבלוג

שרטוט של כיתה היברידית

כיתה היברידית – לומדים מהכיתה ומהבית

כיתה היברידית היא כיתה בה אנו מעוניינים לשלב למידה פרונטלית עם סטודנטים הנמצאים בכיתה פיזית ובמקביל לשדר את השיעור לאלו הנמלאים בבית באמצעות זום או כל תכנת ועידה אחרת. האתגר העיקרי הוא לתת לאלו הנמצאים את התחושה שהם בבית ולאלו שנמצאים בכיתה את התחושה שאלו בבית נמצאים איתם. בנוסף – ...

כיצד לבנות ולנהל קורס מקוון מוצלח

למרבה הצער החדשות אינן טובות במיוחד שכן אין מתכון אחד וברור להפקת קורס מקוון. גם כך פיתוח של תכנים פדגוגיים הוא מורכב ביותר בגלל היותו תלוי קונטקסט, סיטואציה ומאפייני האישיות של הלומד עצמו. אך טרם אני מתחיל לעשות משהו אני נחשף למרבית האפשרויות הקיימות אשר הטכנולוגיה יכולה להציע לי. כדאי ...
ראיון עם פרופסור אלי זמסקי

מיהו מורה טוב ומיהו מורה מצויין?

ראיון מרתק שקיימתי לפני מספר שנים עם פרופסור אלי זמסקי. מסוג הדברים שלנצח יהיו נכונים. ...

בחינות מקוונות והערכה אונליין

בחינות מקוונות הן אתגר מורכב מאוד עבור מוסדות חינוך וככל שהפתרונות איכותיים וטובים יותר כך כל העסק נעשה מורכב יותר. בואו נודה על האמת – האתגר היחיד בסיפור הזה הוא החשש מהעתקות, שכן מה רע בלעשות בחינה בשקט ובנחת מהבית? ...

האם אפשר להספיד את הלמידה מקוונת?

"מי שמגיע מהחלל החיצון רואה שכל מי שלוקח סוכרזית שמן, מסקנה – סוכרזית משמין" משבר הקורונה "תפס" את האקדמיה ואת מערכת ה K12 בנקודת זמן בעיתית. מצד אחד הטכנולוגיה עוטפת אותנו מכל עבר, נפתחו מסלולי הכשרה ללמידה מקוונת במוסדות להשכלה גבוהה, נערכו מחקרים רבים, הטכנולוגיה התפתחה מאוד אך יחד עם ...

האם אפשר ללמד "חדשנות" או חשיבה "חדשנית"?

האם אפשר ללמד "חדשנות" או חשיבה חדשנית? האם מדובר במיומנות שאפשר להקנותה או שמדובר בסוג של כישרון מולד? ...

למידה טבעית אצל ילדים – האם היא נשארת?

כיצד ילד לומד? כיצד הלמידה הטבעית מתנוונת עם השנים ומפנה את מקומה ללמידה ביהוויוריסטית? ...

רעיונות ליישום וידאו בקורס מקוון

יישום וידאו נכון בקורס מקוון הוא מפתח להצלחתו. הנטייה הטבעית לצלם מרצה באופן פרונטלי היא שגויה. יש לחשוב ביצירתיות כיצד למצות מהמדיום את המיטב וממש את הערכים המוספים שבו. ...